Isn’t It Romantic : Recenzia

Kaktusmarec 25, 2019Videní 106

Satira na romantické komédie s blonďavou rebelky v hlavnej úlohe.

Ak ste o tomto filme nikdy nepočuli, nebudem vám to mať za zlé. Zjavne prehnane ambiciózny romantiky za tridsať miliónov dolárov sa štúdio zľakla tak výrazne, že si nechalo len americká práva a zvyšok distribúcie predalo Netflix, ktorý film dva týždne po Valentínovi odpremiéroval na svojej sieti. Bola to možno chyba, pretože snímku v amerických kinách pozbieral celkom presvedčivých štyridsať miliónov. Nie je to vyložený homerun, ale v čase, keď romantiky vyklízí poľa, nejde o vyloženú hanbu. Premisa je jednoduchá – Natalie je architektka, ktorá sa snaží uživiť v New Yorku. Už čoby mierne prerastená (ide to vôbec vyjadriť korektne) dievčatko vo veľkom konzumovala (ach, zabrušuji …) romantické komédie, u ktorých happyendom jej matka nikdy nezabudla zdôrazniť, že v reálnom svete to funguje trochu inak.

A nekecal, pretože Natalie je síce vo veľkej firme, ale dostáva na starosť dizajn garáží, na veľkých poradách si ju mýlia s asistentkou ao poriadneho chlapa zavadí len vo chvíli, keď pri dverách zaklope poslíček s pizzou. Niet divu, že na romatnické komédie zanevrela a otvorene sa im vysmieva, kedykoľvek si je jedna z jej kolegyňou pustí na tajňačku v práci. Lenže … jedného dňa sa pri bitke sa zlodejíčka udrie do hlavy tak dôkladne, že … sa prebudí do romantickej komédie. A začnú sa diať veci.

Ak vám to výrazne pripomína nedávnu “hitovky” Amy Schumer Som božská, ste na správnej stope. Teda s tou výnimkou, že Rebel Wilson v úlohe Natalie si o sebe nezačne mávnutím čarovného prútika myslieť, že je božská. Začnú si to myslieť všetci ostatní. Jediný, kto v rozprávkovom svete nie je praštěná, je práve cynická blondína, ktoré začnú padať muži k nohám, jej byt sa nafúkne do nereálnych rozmerov a prichádza automaticky vybavený s gay kamarátom, čo vie vždy poradiť. Ešte do mixéra prihoďte tupého, ale bohatého nápadníka s limuzínou, čarokrásne newyorskej lokácie, kedy je za každým oknom Empire State Building a Central Park je vždy za rohom, a máte vymaľované.

Vlastne to nie je zlý nápad, pretože sa nachádzame v čase, keď sa viac oplatí sa romantickým klišé smiať, ako je napodobňovať. Po odznení hlavné romantické vlny v nultých rokoch, krátke náplasti v podobe teen romantik a následne najrôznejšiemu mixovanie nesúrodých žánrov (napríklad nanešťastie zanedbávaných Mŕtvych a nepokojných), sme teraz svedkami ďalších mutácií, kedy sa do hlavných úloh romantik dostávajú postavy, ktoré by skôr hrali tak maximálne rolu snaživej kamarátky (angličtina má na to peknú skratku DUFF a môžete si byť istí, že aj jej pôvod bol sfilmovaný). Netflix je pre podobné experimenty ideálnym skládkou, ale komédia režiséra tretieho Pofajčíme, uvidíme je predsa len o fúz lepšia, než by ste podľa ukážok čakali.

Predovšetkým musím vyzdvihnúť herca, pretože akokoľvek ma Rebel Wilson a vo friendzone lapený Adam Devine napr. V sérii ladí dosť štvú (možno s výnimkou jednotky), tu si s väčším priestorom poradili veľmi dobre a navyše im sekundujú Liam Hemsworth a Priyanka Chopra. Nevie moc hrať, ale ich škatuľky to ani nevyžadujú a navyše sa na ne dobre pozerá. Triafanie sa do pravidiel a klišé žánru je nevinné, scenár ide v koľajniciach tak ošúchaných, že celý dej odhadnete predtým, než skončí úvodný štúdiová zvučka, ale vlastne to vôbec nevadí, pretože k tomuto žánru nechodíte premýšľať – toto je typická oddychová zábava, kedy sa kocháte lokáciami, lovíte nejakú tú zábavnú hlášku a občas sa uchichtnete nad solídnym komediálnym timing. Všetko toto Is not It Romantic zvláda ľavou zadnou, ako by skoro režiséra Todda Straussa-Schulsona bolo na túto nedosahujúce komédiu škoda. Lenže práve nenútený flow zachraňuje túto jednohubku (88 minút!) Z hlbín toľko obávaného matného podpriemeru.

Zdieľané 0